empadronada

då har jag idag varit på el ministerio de trabajo e inmigración (motsvarande migrationsverket) nu har jag mitt NIE nummer (utlänningsnummer) och social security nummer valid for 5 år! Grett :D Tur man e blond och inte ser ut som en terrorist (!), allt går som mycket smidigare då - in/ut över pa 5 röda, fick eskort aven till detta stalle eftersom min spanska fortfarande inte e pa topp!! Nu haller IATA som bast på att utreda vem som ska få äran att följa mig till el hospitalet imorrn..

Jag kan verkligen förstå alla som kommer till Sverige och måste genomga alla procedurer med regler och myndigheter och blanketter hit och dit. De har juh knappast heller ett jobb nar de kommer som förberett och gör hela processen mycket smidig...

Ngn som hunnit med att se den nya Beckfilmen än? och ännu viktigare, ngn som spelade in den som kan skicka den till mig? (skulle för tillfallet kunna byta mina 33 grader och sol tva dagar mot den nya Beckfilmen - dock inte langre an tva dagar) Någon som e sugen? (antalet dagar ar förhandlingsbart..)

Nästa Jo story..han har en flickvan!! :D glad for hans skull, de har träffats en gång, i Juli. Hon bor i Alicante...dit e det ungefär lika langt som fran Sthlm till Karlstad.  :) och han ligger inne och tittar på film hela helgerna  (!!!)  hon kommer tydligen hit ngn gång i september, oddsen på att hon ar lika nördig är inte höga fran min sida bettingstudion.

Fler spännande historier om El País väntar.

Ta hand om varandra

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha vet du vad? sov hos anna i din lägenhet i natt och på väg till t-banan kom en man springande mot mig och frågade efter "imegration, adress?" och pekade på ett brev med migrationsverket. Jag visste inte vart jag skulle hänvisa den stressade mannen men tänkte på just det du skrev idag =) shit vad mycket att fixa när man kommer ny. ha det fint och du, ta hand om dig. KRAM

2009-08-27 @ 22:51:44
Postat av: Victoria

Takte ta itu med bilden där uppe på lördag eller söndag :) iaf, har du ingen bild från där du är nu som du vill använda? :) Pussokram!

2009-08-28 @ 11:03:06
URL: http://virred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0