back on track

så har man spenderat en dag på jobbet igen då..var mycket nära att somna efter lunch - tror dock bossen såg det så han kom genast till undsättning med lite koffein :)  har fått förklara mitt problem många gånger under dagen, vet vad felet e och jag förklarar med en mening, har dock ingen aning om det e på spanska eller engelska men alla verkar fatta vad jag menar iaf :P (oavsett det e endast-spansk-talande människor eller icke-spansk-talande människor) Undrar vad det betyder egentligen...

Turistat en del under helgen, med J som guide..tro't eller ej ni som känner oss-but it is actually true :P
* El rastro (überkänd (bland spanjorer & turister iaf) marknad som utspelar sig varje söndag-tror dock att det hade varit en mer pleasant upplevelse om temperaturen hade hållit sig lite under 40 gradersstrecket, jag hade sluppit kryckorna alternativt om det varit lite färre backar och kullerstenar)
* El pargue Retiro (en überstor park där vi skulle njuta lite av solen, well-sprang (så fort det nudå gick) genom den för att hinna)
* Piscina besök (utomhusbad, vi gick hem vid 17 när alla spanjorer droppade in och det var kö)
* Drinkar på uteservering
* Tapas mitt i natten 
* Corrida de Toros (tjurfäktning på världens näst största arena, vi räknade till ca 50000 åskadarplatser, men var visst  bara 23000 - så var det med det ögonmåttet)
* Massvis med vin
* Massvis med räkor
* Massvid med Jamon Serrano

Vad det gäller Tjurfäktning så kan jag säga att det finns en mycket god variant av det i form av Tjuren Ferdinand...machomän i trikåer (mycket sexigt :P) som sliter sitt hår när det går dåligt och slår sig för bröstet när de lyckas träffa tjuren med ett svärd. Fega är de till på köpet, så fort tjuren får en chans att hämnas hoppar de antingen över sargen eller trycker sig in bakom skydd uppställda runt hela arenan, där det e för smalt för att tjuren ska komma åt de.

Nedan följer en sammanfattning av veckan som gått i bilder. Känsliga läsare tittare varnas för sista bilden.


               här spenderade jag några timmar förra veckan


hemmagjorda tapas & mousserande :P


det finns inte gott om uteservingar överallt, men skam den som ger sig


€ 6 /kg - I'm in heaven


plastic fantastic..


vi hatar inte varandra, bara njuter lite av solen (plats för en till i mitten, som def. njöt av solen)


helgens maskot





Las Ventas



Nu väntar sängen, och första natten på länge jag kommer få använda hela utrymmet och inte bara 3 dm på kanten, medan kära sis ligger på resten :O

Sleep tight everyone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0